Een nieuw tijdperk van stedelijke bedrijvigheid

18 december 2013  /  RUIMTEVOLK

Dit artikel komt uit het RUIMTEVOLK archief (2007-2017)

In de Verenigde Staten verruilen steeds meer bedrijven suburbane locaties voor locaties in de binnensteden. Dichterbij de jonge, hoogopgeleide en hyper-connected werknemers die de bedrijven het digitale tijdperk in leiden. Zichtbare aanwezigheid in de stad is noodzakelijk om een dynamisch en innovatief imago hoog te houden of op te bouwen. En als bedrijven toch in de suburbs blijven, dan openen ze wel een satellietkantoor in een bruisende binnenstad. Een beweging die versterkt wordt door de door de recessie gedaalde huren in het hart van de stad.

Kansen voor de binnenstad dus. In onze ogen ook in Nederland.




Ook interessant:

Nieuw perspectief voor Parkstad

Anne Seghers en Kris Oosting

De stad heeft altijd vernieuwing nodig

Anita Blom

Springplank voor een betere stad

Anne Seghers